Skip to main content
search

Společnost Volvo CE rozšiřuje možnosti obsluhy o digitální nástroje zvyšující produktivitu

Volvo Construction Equipment (Volvo CE) zvyšuje laťku inovací zaměřených na zákazníky několika novými službami a funkcemi svého souboru digitálních řešení, které zvyšují produktivitu, bezpečnost a efektivitu obsluhy.

  • Tyto služby zahrnují čtyři aktualizace portfolia Dig Assist: Lift Assist, Operator Coaching, TopCon 3D Machine Control integration a Attachment Detection. Všechny tyto funkce jsou nyní k dispozici v nové generaci rypadel Volvo.
  • Nové řešení Load Ticket zefektivňuje fakturaci pro obsluhu kolových nakladačů tím, že digitalizuje data ze stroje přímo do kanceláře.
  • Tato inteligentní vylepšení, uvedená na veletrhu Bauma 2025, představují další vlnu digitalizace s přidanou hodnotou, navrženou s ohledem na potřeby zákazníků.

Společnost Volvo CE zůstává v čele inteligentních strojních řešení díky neustále se rozšiřující nabídce nejmodernějších služeb a svému závazku k rozvoji digitálních řešení. Díky těmto pokročilým aktualizacím systému Dig Assist a jednoduchému a přístupnému řešení Load Ticket Volvo opět posouvá hranice stavební konektivity.

Gene Kim, vedoucí oddělení služeb a řešení ve společnosti Volvo CE, řekl: „Jednou z charakteristických vlastností systému Dig Assist a všech řešení Volvo Assist je jejich neustála inovace. Platformu jsme stále rozšiřovali, abychom zajistili maximální hodnotu pro zákazníky, protože i svět kolem nás se neustále vyvíjí. Tato poslední vlna aktualizací spolu s naším novým digitálním nástrojem určeným pro zvýšení přesnosti fakturace je další vzrušující fází této cesty.“

Od roku 2017, kdy byl systém Volvo Dig Assist poprvé uveden na trh, zvyšuje produktivitu a efektivitu práce s rypadly. Nyní se sada digitálních nástrojů navíc rozšiřuje o čtyři nové aplikace. Tato vylepšení, která se již mohou pochlubit působivým portfoliem 2D a 3D možností ovládání stroje, funkcemi In-Field Design a On-Board Weighing, přinášejí uživatelům systému Dig Assist další výhody.

Zvýšení bezpečnosti a produktivity pomocí systému Lift Assist

První novou funkcí je Lift Assist, nová aplikace navržená pro zvýšení bezpečnosti a efektivity při používání rypadel ke zvedání, například pomocí zvedacího háku nebo zvedacího oka. Funkce Lift Assist informuje obsluhu o tom, jakou váhu zvedají, a o bezpečných parametrech zvedání na základě maximálního možného zatížení a polohy rypadla. Výsledkem je bezpečnější posun a nakládání, což pomáhá zabránit převrácení stroje.

Zákazníci si mohou vybrat mezi Lift Assist Start, bezplatnou základní verzí, a Lift Assist Advanced pro vysoce přesné sledování hmotnosti.

Optimalizace výkonu pomocí funkce Operator Coaching

Aplikace Operator Coaching, která byla vytvořena s cílem pomoci obsluze dosáhnout optimálních výsledků, poskytuje data v reálném čase, živou zpětnou vazbu a interaktivní vedení obsluhy. Údaje na obrazovce o využití, výkyvu, výšce výsypu a spotřebě paliva pomáhají obsluze lépe pochopit, jak jejich činnost ovlivňuje produktivitu, efektivitu a náklady, a umožňují jim tak využívat plný potenciál jejich rypadla.

Stejně jako u funkce Lift Assist si zákazníci mohou vybrat z bezplatné verze Start s vizuálním sledováním výkonu nebo z verze Advanced, která je k dispozici formou předplatného a zahrnuje další funkce, jako je hodnocení výkonu a rozpis využití stroje.

Nejmodernější technologie s Topcon 3D Machine Control

Dig Assist se nyní hladce integruje se systémem Topcon 3D Machine Control a přináší technologii zvyšující výkonnost druhé generace systému Volvo Co-Pilot, který je až 100krát rychlejší než jeho předchůdce.

Pokročilá integrace, která nabízí rychlejší zpracování, práci s většími soubory a lepší automatizaci, pomáhá obsluze zlepšit přesnost, efektivitu a celkovou koordinaci na staveništi, za použití 3D návrhů přímo na obrazovce Co-Pilot.

Eliminace času a nákladů s funkcí Attachment Detection

Systém detekce příslušenství je dokonalým řešením pro aplikace s více druhy lžic a dalších nástrojů, urychluje výměnu příslušenství a snižuje čas a náklady spojené s nesprávným výběrem lžíce.

Funguje tak, že se na příslušenství připevní odolný inteligentní štítek s rozhraním Bluetooth, přičemž údaje o přídavném zařízení jsou následně sdíleny mezi správci vozového parku a provozovateli. V kombinaci s mobilní aplikací Volvo Attachment Detection mohou uživatelé snadno sledovat umístění, využití a výkonnost jednotlivých přídavných zařízení.

Zjednodušená fakturace s digitálním sledováním nakládky

Nové digitální řešení Load Ticket společnosti Volvo CE je navrženo tak, aby bylo jednoduché na používání, ale zároveň bylo významným přínosem pro provoz kolových nakladačů. Díky tomu, že mohou operátoři plynule a bez prodlení generovat digitální nákladní listy z palubního váhového systému stroje, dochází nejen k digitalizaci toku dat ze stroje do kanceláře v reálném čase, ale také ke snížení administrativy, zvýšení přesnosti a k eliminaci ztrát nákladních listů.

Jedná se o samostatnou předplacenou službu pro kolové nakladače Volvo, která je nabízena odděleně od sady digitálních nástrojů Load Assist.

Řešení Load Ticket a aktualizovanou službu Dig Assist mohou zákazníci využívat již nyní. Tato řešení zdůrazňují závazek společnosti Volvo CE poskytovat špičková řešení, která maximalizují produktivitu, efektivitu, bezpečnost a provozuschopnost.

Press Contact

Åsa Alström
Head of Strategic Communications

Proof: Volvo Construction Equipment
(Publication free of charge – proof requested)